Köp- och leveransvillkor
Leveransvillkor & köp*
- Våra paket skickas med DHL Servicepoint och mindre gods med PostNords brevtjänster.
- Leverans 1-4 arbetsdagar. Vid brådskande leverans maila oss. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
- Frakt från 19 kr...
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss snarast och göra en skadeanmälan.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (efter 7 dagar), så fakturerar vi dig 395 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt fraktkostnaden. Vi står inte för några kostnader om ni som kund råkat ange fel mobilnummer/mail för avisering, så var noga att ange rätt uppgifter vid order.
Vid ordervärde överstigande 2000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Om ni beställer för över 2000kr för att sedan returnera ordern, så debiteras frakten i efterhand, då ordern då inte överstiger 2000 kr längre.
Hämta i butik.
Önskar ni att betala i butiken vid hämtning välj förskottsbetalning. Om era varor inte hämtas ut inom 14 dagar, så blir dessa tillgängliga att köpa för andra kunder igen.
Reservation
Vi reserverar oss mot slutförsäljning samt bild- och textfel i så väl tryck som på webb. Vi reserverar oss även mot prisändringar hos leverantören på beställningsvaror, men lämnar prisändring till er innan vi beställer hem varan och får ert godkännande.
Utlandsbeställning från Norge, Danmark, Finland:
Leveranstid 7-10 dagar efter mottagen betalning. Ni står för eventuella tullavgifter.
-Utlandsbetalning
IBAN: SE4680000840380333827392
BIC:
8 tecken: SWEDSESS
11 tecken: SWEDSESSXXX
Ångerrätt/Reklamation*
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Ni betalar själv returfrakten vid ångerrätt (summan beroende på vilken tjänst ni själva använder) och ansvarar för att varan kommer fram till oss i nyskick. Ni returnerar med valfritt fraktsätt till vår adress och krediteras för varorna när de kommit fram till oss.
*Vid reklamation ska felet meddelas och anmälas till oss innan ni skickar tillbaka något.
Betalningsalternativ
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 344-5798 (swedbank) . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.)
- SWISH
Vid avslutad order får ni ett nr att Swisha till. När vi ser er betalning skickas varorna. Kostnad: 0kr
Minimiorder
Vi tillämpar ingen minimiorder. Stora som små ordrar är välkomna!
Förboka vara.
Alla varor finns inte på lager för omgående leverans. Ni kan se ungefärlig leveranstid under info. Vissa varor finns att beställa i förväg och andra visar vi för att ni skall få se vad som komma skall (Förseningar kan förekomma om man väljer att köpa en inkommande vara). Om ni beställer en vara ur denna kategori, samtidigt som andra varor, så levereras inte er order förrän samtliga varor finns på lager. Önskar ni delleverans kontakta oss efter lagd order. Ni debiteras då dubbel frakt. Eller gör två separata ordrar.
Outletvaror.
Varor märkta med flaggan OUTLET i webbutiken är varor som vi köpt in som tillfälligt parti i samband med våra utförsäljningar. På dessa gäller inte bytesrätt eller öppet köp.
-Dessa varor kan ha skönhetsfel. Är det II-sort står info om det.
-Emballage, tvättråd, rådande lagersaldo m.m. kan vara bristfälligt och dessa varor köpes med dessa förutsättningar.
Anledningen till att inget byte gäller är för att detta är tillfällliga partier som ger er en chans att fynda bra varor till kanonpriser och dessa varor ska bara säljas bort och ingår inte i vårt ordinarie sortiment.
Vi skyddar dina personuppgifter (enligt GDPR)
Som personuppgifter räknas bland annat:
- Namn
- Mailadress
- Telefonnummer
- Adress
- IP-nummer (om detta är kopplat till en individ)
Det är viktigt för oss på Carlsson Interiör att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig. Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på detta kan vara grundläggande uppgifter om dig som namn och kontaktuppgifter. Vi ser till att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss, och att behandlingen följer gällande dataskyddsregler. Och du är alltid välkommen att höra av dig till oss med dina frågor eller funderingar kring hur vi hanterar dina uppgifter.
Nedan beskriver vi hur och varför vi behandlar dina personuppgifter GDPR:
♥ Vi samlar in de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med att du genomför ett köp hos oss, kontaktar oss eller registrerar dig som nyhetsbrevsprenumerant.
♥ Vid köp:
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera ditt köp i e-handeln, till exempel för att administrera betalning och leverera beställda varor. Det är nödvändigt att du lämnar de uppgifter vi efterfrågar för att vi ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter bevaras tills att köp, leverans och betalning har genomförts, samt 36 månader därefter för att hantera eventuella reklamation och garantiärenden.
Betalningsinformation och betalningshistorik.
Information om din beställning (t.ex. ordernummer, produkt, leveransadress och faktura)
♥ Kundservice:
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att besvara förfrågningar från dig när du kontaktar kundservice. Dina personuppgifter bevaras under kundförhållandet och maximalt tre år från senaste förfrågan för att tillgodose vårt intresse av att erbjuda dig bra service.
♥ Kameraövervakning i butik:
Carlsson Interiör har kameraövervakning med anledning av att förebygga och hantera brott & stölder i butiken.
Uppgifter lagras i max 30 dagar om ingen rådande polisutredning förekommer.
Material granskas och delas endast till annan part vid förekommande brott.
Våra inspelningar innehåller ljud. Skulle ni vilja att vi raderar specifikt material som inte förkommer i polisutredning, kontakta oss.
Skulle vi inte följa regler eller avtal är ni välkomna att höra av er till Datainspektionen.
♥ Tillhandahålla nyhetsbrev:
Om du registrerar dig för vårt nyhetsbrev behandlar vi dina personuppgifter i syfte att hantera din prenumeration och för att skicka ut nyhetsbrevet. Genom att registrera dig för nyhetsbrevet lämnar du ditt samtycke till elektronisk marknadsföring enligt marknadsföringslagen. Du har rätt att när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet genom att klicka på en länk för avanmälan i utskicket. Dina personuppgifter bevaras tills att du avregistrerat dig och vi använder tjänstern Get a Newsletter där vår maillista finns.
♥ Vid recensioner av produkter efter köp och utskick av rabattkod därefter
Vi delar i förekommande fall information inklusive personuppgifter med mottagare, men vi säljer aldrig dina uppgifter till någon annan utan ditt tillstånd:
♥ Frakt och varuleverantörer
För att hantera utskick och leverans och info ang. dina varor delar vi dina personuppgifter med företag som tillhandahåller tjänster till Carlsson Interiör & Design. Dessa företag är skyldiga enligt lag och avtal att skydda dina personuppgifter.
♥ Betaltjänstleverantörer
För att administrera betalningar via e-handeln använder vi oss av andra leverantörer. Tjänsteleverantören är personuppgiftsansvariga för sin egen behandling av dina personuppgifter.
♥ Övrigt: Vi kan komma att överföra dina personuppgifter till andra mottagare, t.ex. myndig¬heter, om det krävs av oss enligt lag.
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
OBSERVERA!
Då vi har samma lagersaldo i vår fysiska butik som på nätet, så reserverar vi oss för slutförsäljning. Detta gäller om en vara skulle säljas i vår fysiska butik, innan vi hunnit justera lagersaldot på webben. Detta meddelar vi dig om snarast möjligt i sådana fall.
Vi tänker på miljön!
-Vi använder oss främst av e-post och sms avi.
-Vi återanvänder emballage.
Vårt mål är 100% nöjda kunder! Har du funderingar eller vill påpeka något är du välkommen att kontakta oss på info@carlssoninterior.se
Postadress:
Carlsson Interiör & Design
Södra Järnvägsgatan 27
28833 Vinslöv